Sekapur Sireh...

Thanks 4 spending time reading MY INNER SOUL..nothing much from me..hehe..sekadar tempat meluah rasa..(but action still speak louder than words..)
MY INNER SOUL...semoga ada yang sudi memahami..


PENGINTAI LAMAN

Wednesday, November 17, 2010

Hidup aku...

Assalamualaikum...

Aku tiba-tiba teringat pada sorang pesakit kat ward. Hari last sebelum aku cuti raya tu aku wish dia n cakap nak cuti. Dia mengeluh. "Allah..ptg ni ade student tak?"....aku cakap tak dak sb suma dah start cuti 4 hari. dia cakap susah la mcm ni. Dia cakap nurse n student tak sama cara jagaan utk pt. Aku akui. mmg tak kan sama. mybe kami student lebih rapat dgn pesakit n lebih nursing care yang kami wat. terharu aku dgr pakcik tu cakap mcm tu. nak menitik air mata aku. SN banyak keja...mmg susah sgt nak tumpu pd sorg pesakit ja. tak leh salahkan nurse gak.

Aku sedar sesuatu ttg diri aku. dulu aku tak mcm ni. sejak aku ceburi bidang ni aku lebih sensitif n cepat nak tumpah air mata. dulu aku tak amek port sgt hal2 yg boleh wat aku sedih, tapi skrg aku tak boleh elak. betol...empathy dan simpati tak sama. Jiwa aku...tak boleh nak tahan kesdihan yang melampau. tapi tak bermaksud aku lemah dan tak boleh hadapi kesedihan..tak..cuma aku akan turut merasai kesedihan org yg tgh sedih hanya melalui cerita. kalau cerita tipu pun as long sedih aku ttp nangis...m i stupid?? of coz not...just another feeling of mine..hmmm...

Aku doakan semoga semua yang bergelar ibu dan ayah kepada seseorang di dunia ni, yg dah terlalu banyak berkorban untuk anak2...semoga dirahmati Allah dan sentiasa dalam kesejahteraan dan sihat sentiasa. Ya Allah..perkenankan doaku...amin..

1 comments:

NUR BAHTERA said...

aku sayang keluarga aku sangat2..