Sekapur Sireh...

Thanks 4 spending time reading MY INNER SOUL..nothing much from me..hehe..sekadar tempat meluah rasa..(but action still speak louder than words..)
MY INNER SOUL...semoga ada yang sudi memahami..


PENGINTAI LAMAN

Thursday, January 27, 2011

Dah semakin senja

Assalamualaikum...


Aku dah semakin mencecah usia 27 tahun. Dah tua ke?..Biarlah apa org kata aku tak kesah. Semakin hari aku cuba untuk terus melatih diri menjadi lebih matang dan lebih bertenaga untuk menghadapi hari esok, lusa dan seterusnya masa depan. Tapi satu perkara yang aku tak mampu untuk menjadi matang dan lebih matang. Soal hati. Sukar sungguh untuk aku mengerti. Tapi aku sedaya mungkin mencuba untuk puaskan hati sendiri. Cuma aku sedikit kesal. Kesal dengan apa yang berlaku. sungguhpun bukan pintaku, namun aku bersyukur. 


Untuk apa aku memperbodohkan diri di usia yang semakin senja ini hanya untuk memuaskan hati org lain? Kerana sayang? Ya...kerana sayang. Cukupkah hanya sayang itu untuk bawa aku lebih jauh?. Mustahil...


Saat dan ketika ini, hati aku sedang bergelora antara rasa ingin mengalah dan menahan marah. Keseimbangan yang tak ingin aku capai. Aku tidak mahu terus mengalah tapi aku juga tidak mahu terus marah. Aku benci setiap kali aku  mengalah aku terus menjadi bahan untuk dia meninggikan egonya. Fahamilah aku. Aku mungkin bukan yang sempurna, namun aku cuba untuk terus kelihatan sempurna. (bodohny aku kan...hahahha...)


Aku tak suka dimaki. AKu tak suka di tengking. Aku tak suka terus-terusan dimalukan. Aku tak suka semua tu....

3 comments:

Unknown said...

nsht aku sm je mcm sbelum2 ni..hg pon tau aku dulu pon sll kn mrh tp ada msnya aku mrh blk..pnah jugak kami putus skjp..yg pntg jgn smpi dia sewenangnya pijak kepala dan hati hg

NUR BAHTERA said...

ila...aku tak tau knp aku tak leh nak marah balik. Aku cuba untuk jadi org yg sabar..tapi aku terpaksa jadi bodoh la...sian aku. Stupid as always..

Unknown said...

geram aku kat laki tu n kat hg skali..huhuhu..sian kat hg