Sekapur Sireh...

Thanks 4 spending time reading MY INNER SOUL..nothing much from me..hehe..sekadar tempat meluah rasa..(but action still speak louder than words..)
MY INNER SOUL...semoga ada yang sudi memahami..


PENGINTAI LAMAN

Thursday, September 8, 2011

GIAN MEMBILANG

Assalamualaikum…

Aku berseorang. Suara tv penuhkan ruang sunyi. Fikiran aku menerawang. Jauh. Aku sebenarnya gian. Melampau-lampau berfikir. Satu untuk membilang baki gaji. Dua untuk membilang angka usia yang makin tua. Tiga untuk terus membilang apa yang bakal di bilang hari esok. Empat…Lima…sepuluh…seterusnya. Perlu ditambah jemari tangan kaki baru aku puas. Agaknya. Tak mungkin terjadi.

Saban hari dari detik hingga ke jam, berapa kepala makhluk tuhan yang sarat dengan bilangan. Hari inilah. Esok lagi. Lusa pun sekali.

Aku adalah antara benih anak adam yang adakala lupa esok adalah sesuatu yang tidak pasti. Sunyi kembalilah jiwa aku.

0 comments: