Sekapur Sireh...

Thanks 4 spending time reading MY INNER SOUL..nothing much from me..hehe..sekadar tempat meluah rasa..(but action still speak louder than words..)
MY INNER SOUL...semoga ada yang sudi memahami..


PENGINTAI LAMAN

Tuesday, March 15, 2011

Dari RANGAU de novel

Assalamualaikum...


Biarpun Kita Menjadi Tuan, Kita tetap Bertuhan...
Biarpun Kita mereka-reka, Kita Tetap Ciptaan...
Apalah Kita Menjadi Tuan, Sedangkan Kita Tetap Hamba...
Apalah Guna Mengangkat Kepala, Sedangkan Sujud Tempatnya...
Lihatlah Ke Dalam Diri, Peperangan Ada Di Sana...
Tempat Kita Di Mana?? Kalau Bukan Di Situ..
Gelap Dan Sempit, Dan Fitnahnya Teramat Dahsyat...
Perjalanan Yang jauh Terasa Perit...
Berliku-liku Dengan Wajah Yang Legam...
Siapakah Yang Mampu Menolong??
Kalau Bukan kamu Yang Berasa Kerdil...
Lalu Memencilkan Jiwa Dalam Pandangan-NYA...
Lalu Tunduk Sujud Mewalangkan Diri...
Lalu Pulang Ke Pangkuan-NYA...
Kerdillah Diri Apabila Kita Pulang Ke Sana...
Bergelumang Tanah Di Atasnya Subur Bunga-bunga...
Wahai ALLAH...Terimalah Kepulanganku...HambaMU.

Bukanlah karya aku. Adapun cuma aku hanya menaip kembali apa yg tertulis jua. Sangat suka la...like..like..like...aku terbaca kat blog kwn aku, pastu aku cari la novel ni...by RAMLEE AWANG MURSHID  lah...novel dia penuh abstrak...dan best untuk melatih minda berfikir..yehaaa...

0 comments: